اهمیت سرعت لود وبسایت بر روی سئو و نتایج جستجوی ارگانیک

bizhan1820

عضو تایید شده
کاربر انجمن
عضویت
1/9/18
ارسال ها
7
امتیاز
1
سن
27
برای اطلاع از اهمیت سرعت لود صفحات سایت بر روی نتایج جست و جو و نحوه ایندکس سایت، به نقل‌قول‌هایی از متخصصین معروف سئو و پرسنل گوگل اشاره می‌کنیم:

  • سرعت بارگذاری وبسایت چند ثانیه باید باشد؟
  • سرعت بارگذاری ۲ ثانیه، آستانه سرعت مقبول برای یک وبسایت تجارت آنلاین است. (شاون آندرسون – متخصص سئو)


بر اساس تجارب شخصی بارها شاهد وبسایت‌هایی بودم که سرعت بارگذاریشان کند بوده و نتایج خوبی هم در نتایج جستجو بدست نیاورده‌اند. در همین راستا به نقل قول زیر که در انجمن گوگل مطرح شده، توجه کنید:

«تاکید می‌کنم که ما اولویت کمی برای صفحاتی که واقعا خیلی دیر لود می‌شوند قائل هستیم و به این مورد اهمیت می‌دهیم.» (جان مولر – تحلیلگر ارشد وبمستر ترندز در گوگل)



حتی ایشان یعنی جان مولر در پستی دیگر در خصوص ایندکس و سرعت لود صفحات سایت خطاب به کاربر گفته است:

«ما مدت زمان پاسخگویی بسیار بالایی برای درخواست‌هایی که به سمت وبسایتتان ارسال شده است، می‌بینیم (در حال حاضر بیش از ۲ ثانیه در ازای Fetch یک URL). این مورد موجب شده است که تعداد URLهایی که خزنده از وبسایت شما بررسی می‌کند، به شدت با محدودیت مواجه شود.»



از عبارت بالا درمی‌یابیم که سرعت پاسخگویی بیش از دو ثانیه موجب اختلال در عمل خزش و نهایتاً ایندکس صفحات در نتایج جستجوی گوگل می‌شود. این مورد به خودی خود به این معنی است که همه یا بسیاری از صفحات به درستی ایندکس نمی‌شوند. البته در خصوص تاثیر در رنک (رتبه نتایج جستجو) سخنی به میان نیامده است؛ همانطور که جان مولر در جایی دیگر از عدم تاثیر مستقیم سرعت بر روی رنک سخن به میان آورده است اما در بخش اول در خصوص تاثیر غیرمستقیم و موثر سرعت در رنک نتایج جستجو توضیح داده شد.



حال اگر بخواهیم منحصرا به بررسی تاثیر سرعت وبسایت در رنک بپردازیم، ابتدا باید به مقاله‌ی منتشر شده در سال ۲۰۱۰ در وبلاگ وبمسترز گوگل اشاره کرد که در آن ذکر شده بود سرعت سایت نقش بسیار مهمی در رتبه جستجوی طبیعی (Organic Search Rankings) دارد. کمپانی MOZ نیز که از بزرگترین شرکت‌های ارائه دهنده نرم‌افزار و فعال و مشاور در زمینه سئو بوده، ضمن تحقیق مقاله‌ای در مورد تاثیر سرعت بر روی رنک در سال ۲۰۱۳ منتشر کرد که طی آن مشخص شد سرعت پاسخگویی سرور به اولین درخواست (TTFB) در رنکینگ سرچ گوگل بسیار مهم است اما در خصوص سرعت لود صفحه به صورت کامل نتیجه‌ای به صورت دقیق مشخص نشد. برای اطلاع از سایر مقاله‌های بروز و مفید در خصوص سئو می‌توانید به آدرس وبلاگ شرکت موز مراجعه کنید. البته مشاورین سئو وبرمز نیز همواره آماده خدمت‌رسانی و ارائه‌ی جدیدترین راهکارها برای افزایش رنک وبسایتتان هستند.
 
بالا