بازاریابی محتوا چیست ؟

night-server

عضو تایید شده
کاربر انجمن
عضویت
9/7/18
ارسال ها
1
امتیاز
1
سن
33
تاکنون واژه بازاریابی محتوا یا کانتنت مارکتینگ را شنیده اید؟ می دانید بازاریابی محتوا چیست؟ بازاریابی محتوا یکی از بهترین تکنیک های بازاریابی، تکنیک بهبود سئو و افزایش رتبه وب سایت است. بازاریابی محتوا رابطه مستقیمی با سئو، PR و شبکه های اجتماعی دارد.
بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا یک روش بازاریابی دیجیتالی است که از محتوا برای بهبود رتبه سئو، جذب بازدیدکننده، معرفی برند، فروش و… استفاده می کند. این تکنیک می تواند در هرجایی و به هر شکلی مثل یوتیوب، آپارات، توییت کردن، انتشار اینفوگرافیک و… باشد.
اصولا این تکنیک را با ساخت یک بلاگ برای سایت و انتشار مطالبی مرتبط با محصولات و موضوع سایت پیاده سازی می کنند. در نهایت هدف این تکنیک جذب کاربر و بهبود نرخ تبدیلات است. محتوا باعث هدایت ترافیک به وب سایت شما خواهد شد.
تکنیک محتواگذاری مخصوص چه کسانی است؟

این تکنیک برای هر نوع وب سایت با هر موضوعی کاربرد دارد. امروزه اهمیت آن به قدری بالاست که وب سایت ها در رقابت با یکدیگر قرار گرفته اند و مشاغلی مانند بلاگ نویسی، نویسندگی، محتواگذاری و… روبه افزایش هستند.
ContentMarketing-01-300x150.jpg
بازاریابی محتوا در چه شرایطی بهترین نتیجه را دارد؟

اساس بازاریابی محتوا یا کانتنت مارکتینگ همان محتوای شما است. بنابراین هر چقدر کیفیت محتوای شما بالاتر باشد نتیجه بهتری خواهید گرفت. حتما می پرسید محتوای با کیفیت چگونه است؟ محتوای خوب ویژگی های زیر را دارد:


  • طبیعی نوشته شده باشد.
  • با موضوع سایت و محصولات مرتبط باشد.
  • کاربرپسند
  • جامع و پاسخ گوی نیاز کاربران باشد.
  • اطلاعات مفیدی ارائه دهد.
  • و…

نکته: هزینه بازاریابی محتوا بسته به رقابت صنعت شما متفاوت است.
بازاریابی محتوا یکی از مهمترین انواع بازاریابی دیجیتال است زیرا محتوا تقریبا به همه بخش ها از جمله افزایش بازدیدها، معرفی محصولات، افزایش رتبه، بهبود سئو و… سوخت می بخشد. حتی در بازاریابی ایمیل یا email marketing یا مدیریت رسانه های اجتماعی و… به محتوای با کیفیت و خوب نیاز دارید.
به نظر شما هدف اصلیContent Marketingچیست؟

کانتنت مرکتینگ فرایند ایجاد و به اشتراک گذاری محتوا است که نه فقط به عنوان تبلیغات بلکه به عنون بهبود نام تجاری نیز مورد استفاده قرار می گیرد. محتوایی که ایجاد می کنید می تواند اهداف مختلفی داشته باشد. آموزش، کسب اعتبار، سرگرمی و…
بازاریابی محتوا فقط به محتوای نوشته شده مانند پست های وبلاگ، صفحات وب سایت ها و کتاب های الکترونیکی اطلاق نمی شود. محتوا می تواند شامل فیلم، پست های شبکه های اجتماعی و حتی وبینارها باشد. انواع محتوایی که ایجاد میکنید، به اهداف کمپین و مخاطبان هدف بستگی دارد.
Content-is-king-1.jpg
کاربران تمایل زیادی دارند که محتواهای تخصصی و آموزشی در ارتباط با موضوع اصلی سایت داشته باشید تا از آن ها بهره ببرند. پس بهتر است سعی کنید محتوای جذاب، غیر تکراری و مفید ارائه دهید.
چرا Content Marketing مهم شد

چون Content Marketing مزایای بسیاری برای وب سایت ها در پی دارد، طرفداران بسیاری پیدا کرده است. می توان گفت یکی از مهمترین عوامل بازدهی سرمایه گذاری، این تاکتیک است. بازاریابی محتوا نه تنها مقرون به صرفه است، بلکه می تواند تاثیر قابل توجهی در نرخ تبدیلات (فروش- بازدهی- سودآوری- افزایش بازدید و…) داشته باشد. محتواگذاری تاثیر فوق العاده ای در سئوی سایت دارد.
نحوه کمک گرفتن از Content Marketing برای کسب و کار

همانطور که قبلا ذکر شد، انواع مختلفی از محتوا وجود دارد که می توانید از آن ها برای جذب و افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت خود استفاده کنید ولی باید مخاطبان هدف را هم در نظر بگیرید.
یکی از راه های استفاده از قدرت بازاریابی محتوا، ایجاد وبلاگ است. وجود بلاگ رشد کسب و کار را افزایش می دهد. در وبلاگ خود، باید انواع محتوایی را که مخاطبان مورد نظر شما به آن علاقه مند هستند را پوشش دهید. علاوه بر وبلاگ نویسی، می توانید محتوایی مانند کتاب های الکترونیکی و روزنامه ایجاد کنید. در کنار بلاگ خود بخشی تحت عنوان عضویت در خبرنامه درج کنید تا بتوانید آدرس ایمیل کاربران خود را جمع آوری و لیست های ایمیل تهیه کنید.
در نهایت توصیه می کنیم به صورت حرفه ای روی محتوای سایت خود تمرکز کنید تا سرعت رشدتتان چند برابر شود. موفق باشید.
 
  • Like
Reactions: msm
بالا