نقش هوش مصنوعی در بازاریابی

mohammad_kheiry17

عضو تایید شده
کاربر انجمن
عضویت
25/7/18
ارسال ها
37
امتیاز
1
سن
29
کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی را در این مقاله بازاریابی اینترنتی مطرح می کنیم. هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) در چند سال اخیر پیشرفت بزرگی داشته و به سرعت در حال محاصره دنیای بازاریابی است. از دستیارهای دیجیتالی مانند الکسا و Google Home گرفته تا siri و الگوریتم های جستجو، هوش مصنوعی به مصرف کنندگان اجازه می دهد به سرعت، به اطلاعاتی که می خواهند دسترسی یابند.

پیش بینی می شود که دنیای هوش مصنوعی تا جایی به رشد خود ادامه می دهد که با بیشتر وجوه کسب و کار و زندگی شخصی ما ادغام شود. Biz Journals پیش بینی می کند که 62% از متخصصین تا سال 2018 از تکنولوژی های هوش مصنوعی استفاده خواهند کرد که این میزان نسبت به 38% از کسب و کارهایی که از آن در سال 2017 استفاده می کردند بیشتر شده است.

آزاد کردن زمان بازاریاب ها

برخی از افراد می ترسند که هوش مصنوعی، با انجام کارهایی که معمولا انسان ها انجام می دهند، بازرایاب ها را بیکار کند.

در حالی که هوش مصنوعی، قادر است تا به سرعت بسیاری از کارهای زمان بر و خسته کننده ای که قبلا مدیران کسب و کارهای کوچک باید انجام می دادند را انجام دهد تا زمان این افراد آزاد شده و بتوانند بر روی کارهای مهم تری که نیازمند فعالیت انسانی است تمرکز کنند. بگذارید هوش مصنوعی کارهایی مانند پیشنهادات و خدمات مشتریان را انجام دهد تا بازاریاب ها بتوانند بر روی خلاق بودن و توسعه کمپین های تبلیغاتی تخیلی و تعاملی (کاری که هوش مصنوعی اصلا نمی تواند انجام دهد) تمرکز کنند.

خدمات مشتریان محدوده ای است که هوش مصنوعی به خصوص چت بات ها، حتما باید در آن استفاده شود. در سال 2018، مصرف کنندگان انتظار دارند به سرعت، در هر ساعت از روز، هر روز از هفته به سوالات و نگرانی هایشان پاسخ داده شود و این تقاضایی است که انسان ها نمی توانند پاسخگوی آن باشند اما ربات ها می توانند.

علاوه بر آزاد کردن زمان بازاریاب ها، هوش مصنوعی می تواند به بازاریابی و فروش ها شتاب دهد. Ama.org می گوید که “وقتی به ربات ها امکان دسترسی به برند خود را می دهید، در واقع به مصرف کنندگان نیز همین دسترسی را می دهید”. این حرف را بپذیرید و به هوش مصنوعی فرصت جولان دادن در تلاش های بازاریابی خود را بدهید. مصرف کنندگان در جستجوهای خود به منظور یافتن سریعتر چیزی که به دنبالش هستند، از هوش مصنوعی استفاده می کنند. بازاریاب ها باید اطمینان حاصل کنند، محتوایی که از آن استفاده می کنند برای پاسخگویی به این نیازها بهینه شده است.

هوش مصنوعی می تواند پیچیدگی برند را با تحلیل اطلاعات زیاد مصرف کنندگان افزایش دهد. هوش مصنوعی از یادگیری ماشین استفاده می کند تا سریعتر از انسان، نیازها و خواسته های مصرف کننده را پیش بینی کند. در مقابل، این مسئله تعامل با برند و پیچیدگی آن و وفاداری مشتری را افزایش می دهد.

واقعیت این است که انسان ها توانایی تحلیل و دسترسی به داده های فراوان مشتریان را ندارند. در صورتی که هوش مصنوعی می تواند این کار را تنها در چند ثانیه انجام دهد.

تحلیل داده

Data-analysis.jpg


برای برخورداری از مزیت های هوش مصنوعی، باید از آن درست استفاده شود. از هوش مصنوعی باید برای ارسال پیام های کاملا شخصی سازی شده و مرتبط استفاده شود. مصرف کنندگان نمی خواهند احساس کنند که توسط یک ربات بازاریابی می شوند، حتی اگر واقعا همینطور باشد.

نسل Y و Z مصرف کنندگان به دنبال “تجربه کاملا شخصی سازی شده در وب سایت ها و پیام ها” هستند. در گذشته، کسب و کارها می توانستند کمپین های بازاریابی بزرگی را توسعه دهند که تعداد زیادی از افراد را جذب می کرد و به شدت موثر بود اما آن روزها گذشته اند.

چت بات ها و دستیارهای مجازی، واقعیت هوش مصنوعی هستند و باید به خوبی از آنها استفاده شود. با اینکه هوش مصنوعی در بازاریابی چیزی بیشتر از دستیارهای دیجیتالی است، محصولاتی مانند الکسا و Siri بیشترین توجه را از سوی کسب و کارها و مصرف کنندگان دارند.

CIO.com نیز می گوید دستیارهای دیجیتالی مثل انسان رفتار می کنند و با اینکه مصرف کنندگان کامپیوتر و امکانات آن را دوست دارند، اما باز هم می خواهند احساس کنند که با یک انسان در تماس هستند. زمانی که می خواستید تلاش های خود را برای بازاریابی با هوش مصنوعی سازمان دهی کنید، این مسئله را به خاطر داشته باشید و مطمئن شوید که کمپین تبلیغاتی شما عنصر انسانی را در خود دارد.



همچنین، به خاطر داشته باشید، جستجوهایی که با دستیارهای صوتی انجام می شوند، قرار است در سال های پیش رو افزایش داشته باشند. بنابراین اطمینان حاصل کنید سایت موبایلی شما برای پاسخگویی به این تقاضا بهینه شده است.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

Social-media-marketing-Artificial-intelligence.jpg


هوش مصنوعی می تواند در بازاریابی شبکه های اجتماعی نیز استفاده شود. هوش مصنوعی تا به حال برای هدف گذاری تبلیغات استفاده شده است، اما هوش مصنوعی در زمینه شبکه های اجتماعی کاربرد بیشتری دارد و به فالوئرها کمک می کند با برندها ارتباط داشته و تعامل برقرار کنند.

هوش مصنوعی می تواند به سرعت اطلاعات و محتوای شبکه های اجتماعی، داده ها و تاریخچه کاربر را بررسی کند تا به بازاریاب ها کمک کند محتوای مرتبط تری بسازند. فیسبوک نیز برای انجام کارهایی مانند تگ کردن اتوماتیک صورت ها در تصاویر به شدت استفاده می کند تا تشخیص دهد کدام story ها در newsfeed کاربر نشان داده شوند.

با وجود اینکه هوش مصنوعی می تواند تجربه کاربری در پلتفرم های شبکه های اجتماعی را به میزان زیادی افزایش دهد، بسیاری از کمپانی ها هنوز برای استفاده از آن در بازاریابی شبکه های اجتماعی تردید دارند. امیدوارم این مقاله به خوبی نشان داده باشد که هوش مصنوعی، به جای گرفتن کار و شغل از بازاریاب ها می خواهد زمان آنها را آزاد کند تا بتوانند بر روی انجام کارهایی که نیاز به انسان دارند تمرکز بیشتری داشته باشند.
 
  • Like
Reactions: msm
بالا