نکات سئو سایت 2018 – قسمت دوم

شروع موضوع توسط mohammad_kheiry17 ‏Sep 1, 2018 در انجمن بهینه سازی سایت

  1. mohammad_kheiry17

    mohammad_kheiry17 عضو تایید شده کاربر انجمن

    یکی از نکات سئو 2018 این است که عملیاتی را انجام دهیم که در طول زمان آزمایش شده اند و سئوکارهای پیشرفته و مبتدی معمولا در برنامه روزانه خود آنها را دنبال می کنند. تسلط بر سئو آسان نیست. با مشخصات جدید و تکنیک هایی که هر روز به آن اضافه می شود، مدام در حال تکامل و پیشرفت است.

    در بخش اول از این سلسله که در مقاله نکات سئو سایت 2018 (قسمت اول) مطرح شد، نویسنده مهم ترین وظیفه سئو که مرتبط با ابزار سئو، تحقیق کلمه کلیدی و بهینه سازی در سایت می باشد، را توضیح می دهد.

    اکنون زمان آن رسیده است که به سئو فنی، محتوا، و سئو خارجی بپردازیم.

    سئو فنی

    [​IMG]

    سئوی فنی یا همان تکنیکال سئو برای موفقیت سایت شما بسیار واجب و ضروری است. بعنوان مثال، یک خطا در فایل robots.txt موجب جلوگیری از ایندکس شدن سایت شما می شود.

    با وجود این که سئو فنی دامنه گسترده ای از موضوعات مربوط به بهینه سازی را پوشش می دهد، شما باید در مرحله اول موارد زیر را اولویت بندی نمایید:

    • خطای ربات یا خزنده (Crawl error): اگر شما مدام Crawl error دریافت می کنید، بدین معناست که گوگل نمی تواند URL سایت شما را بررسی کند و در نتیجه نمیتواند آن را رتبه بندی کند. به طور منظم پیغام Crawl error را در کنسول جستجوی گوگل چک کرده و از درست شدن آن در کوتاهترین زمان ممکن اطمینان پیدا کنید.
    • دسترسی Google به صفحات: متاسفانه دریافت گزارش Crawl error برای یک یا چند صفحه به این معنی نیست که صفحات گزارش نشده به خوبی ایندکس شده اند. بعضی اوقات گوگل اصلا نمی تواند به یک صفحه دسترسی پیدا کند. به طور منظم تمام صفحات خود را چک کنید و مطمئن شوید که این صفحات در بخش google webmaster tools قابل رویت می باشند.
    • لینک های شکسته: لینک های شکسته برای گوگل یک اخطار و مشکل بزرگ هستند. بخش مهمی از برنامه سئو شما باید به بررسی منظم لینک های شکسته اختصاص داده شود. خوشبختانه، هیچ کمبود نرم افزاری برای پیدا کردن و درست کردن لینکهای خراب وجود ندارد (بطور مثال: Netpeak Spider, Serpstat, Screaming Frog Seo Spider).
    • HTTPS: از سال 2018، HTTPS یک سیگنال رتبه بندی سایت توسط گوگل است. بنابراین اگر میخواهید سئو سایت خود را ارتقاء دهید، ار پروتکل امن HTTPS استفاده کنید. علاوه بر این، HTTPS امنیت سایت شما را بالا میبرد و باعث خرسندی بازدیدکننده های سایت شما می شود. اطمینان حاصل کنید که انتقال از HTTP به HTTPS را به درستی انجام داده اید.
    • متا تگ های تکراری (Duplicate metatags): گوگل تکراری بودن هیچ چیز را دوست ندارد؛ چه محتوا، URLها، یا متا تگ ها. بنابراین به سرچ کنسول گوگل دسترسی پیدا کنید و به قسمت HTML Improvement بروید تا Duplicate title tags و Duplicate meta descriptions را پیدا و آنها را اصلاح کنید.
    • موبایل فرندلی (mobile friendly): گوگل استفاده از نسخه موبایلی صفحات را برای رتبه بندی شروع کرده است، بنابراین پیشنهاد می شود که نسخه موبایل فرندلی صفحات سایت خود را درست کنید. اگر سایت شما برای موبایل بهینه نشود، همچنان می تواند رتبه خوبی را در جستجو به خود اختصاص دهد، اما شانس قرار گرفتن در نتایج بالای SERP را از دست می دهد. بنابراین صفحات خود را آزمایش کنید و برای آن نسخه موبایل فرندلی ایجاد نمایید.
    • سرعت بارگذاری: سرعت صفحه بر روی موبایل و دسکتاپ یک فاکتور کلیدی برای رتبه بندی میباشد. سرعت بارگذاری وب سایت خود را با نرم افزار PageSpeed Insight بررسی کنید و از سرعت آن مطمئن شوید و بعد از پیشنهاداتی که این ابزار در جهت بهینه سازی بهتر می دهد استفاده کنید. در غیر اینصورت، این خطر وجود دارد که در نتایج پایین صفحه SERP قرار بگیرید.
    تولید محتوا

    [​IMG]

    محتوا سوختی است که گوگل را تغذیه می کند. محتوا یک عامل مهم برای رتبه بندی می باشد و سایت هایی که به طور منظم محتوای باکیفیت تولید می کنند احتمال بیشتری دارد که رنک بهتری را به دست آورند (البته این تنها فاکتور رنک دهی محسوب نمی شود).

    برای موفقیت در سئو با محتوای غنی، باید به موارد زیر دقت کنید:

    • محتوای تکراری: محتوای تکراری یک فاکتور بسیار منفی است. سایت خود را با Copyscape یا Siteliner بررسی کنید تا تمام صفحاتی که مشابه شما هستند یا وب سایت هایی که ویژگی های محتوایی سایت شما را دارند، پیدا نمایید (به معنای سرقت محتوا). در غیر اینصورت، حتما گوگل شما را جریمه خواهد کرد.
    • استفاده از عبارت های کلیدی: بهینه سازی محتوا با عبارات کلیدی اصلی (یا مجموعه ای از عبارات کلیدی) ممکن است سخت باشد، اما برای دیده شدن توسط مخاطبان هدف بسیاری ضروری است. کلمات کلیدی اصلی و فرعی را پیدا کنید و آنها را در صفحات مشخصی از سایت خود قرار دهید و به طور منظم عملکرد این صفحات را زیر نظر بگیرید.
    • ساختار محتوا: این یک راز است که مشتری ها بجای خواندن دقیق محتوا، آن را بطور سطحی می خوانند. به همین دلیل ساختار بندی صحیح محتوا امری ضروری است:
      • استفاده از جملات کوتاهتر
      • تجزیه ی پاراگراف های بلند
      • استفاده از عناوین و لیستهایی که با تایپوگرافی bullet شروع می شود
      • استفاده از عناصر چندرسانه ای، مانند تصاویر، ویدئوها، GIF و فایلهای صوتی. این موارد هضم و فهم محتوای شما را آسان تر کرده و بازدیدکننده ها را برای مدت بیشتری در صفحه شما نگه می دارد.
    • شخصیت مخاطب: هیچ وقت بدون دانستن ویژگی های مخاطبین خود مانند جنسیت، سن، شغل، مسئولیت ها، چالش ها و مشکلاتی که نیاز به حل آن دارند؛ دست به تولید محتوا نزنید. علاوه بر این، نسبت به مرحله ای که مخاطب شما در فرآیند خرید (آگاهی، ارزیابی و در نهایت خرید محصول و خدمات) قرار دارد، آگاهی داشته باشید و محتوای خود را بر اساس آن ارتقاء دهید.
    • محتوای عمیق و با کیفیت بالا: نمیتوان از اهمیت محتوای باکیفیت چشم پوشی کرد. اگر قادر به تولید محتوای باکیفیت نیستید، بخش قابل توجهی از پتانسیل رنک گرفتن خود را در گوگل و موتورهای جستجوی دیگر از دست خواهید داد. محتوایی تخصصی تولید کنید که از دادهها و پژوهش های خودتان مانند نظرسنجی ها، خلاصه ها، لینک ها یا تجزیه و تحلیل ترافیک، تهیه شده است. برای خوانندگان، روزنامه نگاران، و در نهایت موتورهای جستجو، فقط محتوا با کیفیت بالا اهمیت دارد.
    • نشانه گذاری Schema: آیا میخواهید برای درک بهتر محتوایتان به گوگل کمک کنید؟ از نشانه گذاری Schema استفاده نمایید. با وجود اینکه نشانه گذاری Schema ، مستقیما یکی از عوامل رتبه بندی نمی باشد، اما افزودن همین موارد جزئی میتواند نرخ کلیک (CTR) را افزایش دهد و در نتیجه باعث تغییر ظاهر و فرم سایت شما در SERP شود.
    • عناصر چندرسانه ای: بهتر است در محتوا از عکس های بیشتر، ویدئوها، GIF، قرار دادن در توییتر و موارد بصری دیگر استفاده کنید. این موارد کمک میکنند تا موضوع خود را بهتر شرح دهید و کاربران را در صفحات سایت بیشتر نگه میدارند و به رتبه بندی بهتر سایت شما کمک میکند.
    سئو خارجی

    لینک ها نقش مهمی را در سئو ایفا می کنند. صرف نظر از میزان اهمیت سیگنال های رتبه بندی دیگر، لینک ها برای محاسبه رتبه بندی یک سایت در SERP نقش بسیار مهمی دارند، زیرا قدرت ارجاعات خارجی را اثبات می کنند.

    تسلط در بهینه سازی بیرون صفحه و لینک سازی آسان نیست. برای بهبود رتبه بندی، شما باید لینک هایی باکیفیت را از منابع معتبر و مرتبط بگیرید و همانطور که میدانید گرفتن چنین لینک هایی اصلا ساده نیست.

    در اینجا تعدادی مرحله عملی برای گرفتن بک لینک وجود دارد:

    • تجزیه و تحلیل لینک های موجود: قبل از ساخت بک لینک های جدید، به لینک های موجود نگاهی بیاندازید. این لینک ها می تواند به شما کمک کند:
    • بفهمید کدام سایت به شما لینک می دهد
    • ببینید کدام صفحات بک لینک ها را جذب می کند و چه صفحاتی جذب نمی کنند
    • بک لینک های غیر مرتبط و نامعتبر، که بر ظاهر و فرم سایت شما در SERP تاثیر منفی میگذارد را Disavow کنید
    • حذف بک لینک های شکسته. برای تجزیه و تحلیل، می توانید از Ahrefs، MajesticSEO، Netpeak Spider، یا هر نرم افزار تجزیه و تحلیل بک لینک دیگری که به آن دسترسی دارید
    • تجزیه و تحلیل لینک های رقیب: یکی از کارآمدترین روش ها برای گرفتن بک لینک، تجزیه و تحلیل بک لینک های رقیب و تقلید از استراتژیهای آنها است. هدف شما پیدا کردن وب سایت ها و صفحاتی است که بیشترین لینک را دارند و همچنین یافتن سایت های لینک شده که بیشترین ترافیک را دارا هستند. در مرحله بعد باید از منابعی که بهترین عملکرد را دارند بک لینک بگیرید.
    • پست مهمان: نشان دادن محتوا بر روی یک سایت معتبر، یکی از بهترین استراتژیهای طولانی مدت برای گرفتن لینک هایی با کیفیت بالا و بدست آوردن ترافیک برای وبسایت، میباشد. اگر بر روی پست مهمان سرمایه گذاری کنید، منبع بک لینک های شما هیچ گاه تمام نخواهد رسید. مسئله ای که در رابطه با پست مهمان وجود دارد این است که شما باید در ابتدا یک تحلیلگر باشید و بعد این فرصت را پیدا خواهید کرد که به عنوان نویسنده یک بخش، مطالب را به وبسایت خود لینک دهید. برای اینکه رسانه ای برای خود باشید و نقطه نظرات خود را ارائه دهید، لازم است تا در زمینه خاصی متخصص شوید؛ گذاشتن پست ها، لینک ها و اشاراتی که بوسیله آن دنبال شوید (با فرض بر اینکه پست های مهمان شما به اندازه کافی خوب باشند) نیز بسیار موثر است.
    • دایرکتوری ها و فهرست بندی ها: ثبت کسب و کار خود در دایرکتوری ها و فهرست ها یکی از آسانترین روش ها برای بهبود و پیشرفت موقعیت و جایگاه سایت در جستجوی محلی است. تنها کاری که بایستی انجام دهید شناسایی بالاترین دایرکتوری های کسب و کار در زمینه تخصصی خود، پر کردن و بهینه سازی حساب دایرکتوری خود میباشد. البته باید از درست بودن اطلاعات ارسالی در هر دایرکتوری، فهرست مطمئن شوید.
    • Google My Business: ثبت و بهینه سازی حساب کاربری خود در Google My Business (و Bing Places for Business) میتواند تفاوت های زیادی را برای شرکت به همراه آورد. این کار میتواند به شما در ایجاد امنیت یک بخش از سه بسته جستجوی محلی کمک کند که به معنای ترافیک محلی بیشتر و بهبود رتبه بندی میباشد.
    • محتوایی که ارزش لینک دادن را داشته باشد: در نهایت، مهم ترین مسئله این است که آیا محتوای تولیدی، تلاش های شما را در راستای لینک سازی نقش بر آب می کند یا به ثمر می رساند، به خصوص زمان ارسال محتوا و درج پست مهمان. اگر محتوای شما تکراری باشد و توصیه های کاربردی به کاربر ندهد، شما نمی توانید تحلیلگر خوبی باشید و برای وبسایت خود بک لینک بسازید. شما باید محتوایی منحصر به فرد تولید کنید تا در بخش محتوا موفق شوید.
    نتیجه گیری

    در این مقاله، چشم اندازهایی از مهمترین وظایف سئو از جمله سئو فنی، محتوا، و سئو خارجی را به اشتراک گذاشته شده است.

    اگر میخواهید در نتایج SERP بالا بروید، ترافیک بدست آورید و مشتری های هدایت شونده ارزشمندی به دست آورید، تسلط بر این سه حوزه از سئو ضروری است. با این حال بخاطر داشته باشید که شما باید نرم افزارهای سئو را نصب و تنظیم کنید، جستجوی عبارت کلیدی انجام دهید و اول از همه سئو داخلی خود را اصلاح و تکمیل کنید.
     

به اشتراک بگذارید

س