پیج رنک چیست – راه های افزایش پیج رنک گوگل

mohammad_kheiry17

عضو تایید شده
کاربر انجمن
عضویت
25/7/18
ارسال ها
37
امتیاز
1
سن
29
Google-page-rank-seo.jpg





ابتدا بهتر است دقیقا بدانید پیج رنک گوگل چیست؟

شرکت گوگل برای تعیین اهمیت صفحات سایت های اینترنتی از پیج رنک استفاده میکند که یکی از فاکتورهای اصلی برای رتبه بندی نتایج ربات جستجوگر گوگل است.(یا بر اساس این مقاله بهتر است بگوییم بود) پیج رنک (Page Rank) توسط بنیانگذاران گوگل Larry Page و Sergey Brin در استنفورد مطرح شد. و در واقع اصطلاح پیج رنک (PageRank) نیز از اسم لری پیج گرفته شده است.

پیج رنک عددی از 1 تا 10 هست که برای سایت های گوناگون و بر پایه هیچ نکته خاصی! متفاوت است.

حالا حتما دوست دارید بدانید این پیج رنک چگونه محاسبه می شود؟

تئوری مدیران گوگل این بود که صفحاتی با لینک ورودی زیاد صفحات مهمتر و با اهمیتی هستند.(البته در گذشته) الگوریتم آنها لینک های ورودی را بعنوان یک رای مثبت به سایت شما در نظر میگیرد. میزان تاثیر یک لینک واقعی ورودی بر پیج رنک شما به عوامل مختلفی مانند پیج رنک صفحه لینک دهنده، تعداد صفحات لینک شده در آن و نوفالو نبودن آن لینک ها بستگی دارد.

البته این معیار تا حد زیادی قابل قبول است زیرا داشتن لینک خروجی زیاد به این معنی است که حساسیت زیادی بر معرفی منابع در سایت وجود نداشته است.

حال باید بدانید اهمیت این پیج رنک چقدر است؟



Page Rank یکی از چندین و چند عامل موثر بر رتبه بندی نتایج گوگل است و در حال حاضر دیگر تاثیر زیادی بر آن ندارد، از طرف دیگر این فاکتور که عددی بین ۱ تا ۱۰ است معیار مناسبی برای تعیین میزان محبوبیت و اعتبار سایت شما از دید بازدیدکنندگان خواهد بود که تاثیر زیادی بر جذب تبلیغات در سایت خواهد داشت.

بنابراین بهتر است از این به بعد بیشتر از اینکه فکر کنیم رنک گوگل در جذب ورودی گوگل موثر است ، فکر کنیم که در جذب تبلیغ دهنده موثر است.

پس از مدتی افراد بخوبی راههای افزایش پیج رنک را شناختند و با استفاده از تکنیک هایی مانند گوگل بمب و تبادل لینک، کارایی این معیار را زیر سوال بردند ولی در حال حاضر گوگل سایتهایی را که در آنها تعداد زیادی لینک به صفحات غیرمرتبط وجود دارد را شناسایی و جریمه میکند و با اینکار جلوی افزایش غیرواقعی پیج رنک را گرفته است. به همین دلیل از تبادل لینک با سایتهای غیر مرتبط و ثبت سایت در دایرکتوری هایی که پیج رنک گوگل بالایی ندارند جدا خودداری کنید زیرا موجب کاهش اعتبار سایت شما خواهد شد.

من به شخصه پیشنهاد میکنم بر اساس الگوریتمهای جدید گوگل فقط و فقط از سایت های مرتبط لینک های یک طرفه بگیرید.(حال اگر رنک آن سایت بالا بود نیازی نیست تعداد زیادی لینک بگیرید اما اگر کم بود تعداد لینک ها باید زیادتر باشند)

حالا بهتون یاد میدم چجوری pagerank سایت خودتون رو ببینید :

در طول هرسال گوگل چهار بار پیج رنک صفحات را با یک عدد بین ۱ تا ۱۰ مشخص میکند (که البته در سال 2013 فقط دو بار این کار را کرد). این معیار برای هر صفحه جداگانه تعریف میشود و مربوط به کل سایت نیست. تنها تعداد کمی صفحه با پیج رنک ۱۰ وجود دارند. برای تعیین Page Rank سایت خود یا دیگران میتوانید از سایتی که خود گوگل برای این کار راه اندازی کرده است استفاده کنید : www.prchecker.info

بهترین راه برای افزایش پیج رنک، کسب لینک ورودی به سایت از صفحاتی با پیج رنک بالا است که کاملا هم به سایت شما ومحتوای تولید شده از سوی شما مرتبط باشد.

کلمه تولید شده را جدی بگیرید !!!
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا