گوگل نسبت به استفاده از Meta Refresh هشدار داده است

mohammad_kheiry17

عضو تایید شده
کاربر انجمن
عضویت
25/7/18
ارسال ها
37
امتیاز
1
سن
29
جان مولر از تیم موتور جستجو گوگل نسبت به استفاده از Meta Refresh هشدار داده است، چرا که ممکن است استفاده از این متا باعث ایندکس اشتباه صفحه مورد نظر ما گردد.


این مسئله به این خاطر اتفاق می افتد که گوگل با Meta Refresh همانند ریدایرکت برخورد می کند. در واقع این طور به نظر می رسد که صفحه مورد نظر ما برای فرود کاربر، همانیست که به آن هدایت می گردد.

بعضی از صاحبین وب سایت ها در شرایط خاص ممکن است که در صورت استفاده از Meta Refresh با دردسر مواجه شوند. به عنوان مثال بعضی از فروشگاه های اینترنتی با استفاده از Meta Refresh، کاربران را از صفحه محصولات خود به صفحه پرداخت سایت هدایت می کنند.

در این مثال، استفاده از Meta Refresh به یک شکل تبدیل خواهد شد، چرا که صفحه پرداخت به جای صفحه محصول، توسط ربات های گوگل ایندکس می شود. در نتیجه صفحه محصول در نتایج جستجو ظاهر نخواهد شد.

جان مولر این مسئله را در سوال اخیری که در همین مورد در Webmaster Central مطرح شد، باز کرد. شخصی در Webmaster Central پرسیده بوده که:

"بعضی از سایت ها با استفاده از Meta Refresh پس از پنج ثانیه کاربران را از صفحه محتوا به صفحه پرداخت منتقل می کنند. در چنین شرایطی آیا رتبه آنها تحت تاثیر قرار خواهد گرفت؟ من مشاهده کردم که صفحه محتوا در چنین شرایطی ایندکس نشده و صفحه دوم در ایندکس قرار می گیرد. در واقع گوگل صفحه محتوا را مشاهده نمی کند. پیشنهاد گوگل در این باره چیست؟"

مولر در پاسخ خود اضافه کرد که چنین حرکتی نه تنها تجربه کاربری خوبی به همراه ندارد، بلکه گوگل صفحه دوم را به عنوان صفحه هدف قرار داده و آن را ایندکس خواهد کرد.

بنابراین در هنگام استفاده از Meta Refresh دقت لازم را به خرج دهید. از دید مولر بهتر است که به کاربران اجازه دهیم که با اراده خود به کار در سایت بپردازند و از صفحه ای به صفحه دیگر بروند. استفاده از ریدایرکت همراه با تاخیر، گزینه ای نیست که مورد پسند کاربران باشد.

پاسخ جامع جان مولر در ویدئوی خود به این پرسش به شکل زیر بوده است:"این راهکار به هیچ وجه راهکار خوبی نیست و من تصور می کنم که اغلب افراد پس از چنین تجربه ای، به هیچ وجه به سایت شما باز نخواهند گشت. بنابراین گروهی از کاربران را با این کار ناراحت خواهید کرد. با احترامی که برای Meta Refresh قائل هستیم، اما ما این سناریو را به عنوان یک ریدایرکت تصور می کنیم.

بنابراین اگر در وب سایت خود از Meta Refresh بدین گونه استفاده کنید، ما به دنبال صفحه ریدایرکت شده خواهیم رفت و در واقع به جای محتوای اصلی، آن را ایندکس خواهیم کرد که این اصلا چیز خوبی نیست.
 
بالا