موتورهای جستجو معمولا بر اساس فرایندها و الگوریتم های خاص و پیچیده ای نتایج را برای کاربران مرتب می کنند و به نمایش در می آورند. این الگوریتم ها تا حدی پیچیده و مخفی هستند که حتی بعضا با راهنمایی ها و پیشنهادات خود گوگل هم در تعارض هستند.
به مجموعه فعالیت هایی که جهت کسب رتبه های بالا در کلمات کلیدی مختلف در موتورهای جستجو انجام می گیرد ، سئو و بهینه سازی گفته می شود.
این مجموعه فعالیت ها به 2 بخش تقسیم می شوند :
1 - On Page SEO (اینترنال سئو - سئو داخلی) : شامل فعالیت ها و تغییراتی است که بر روی خود وب سایت انجام می گیرد.
مانند بهینه سازی کدهای قالب وب سایت ، ایجاد لینک داخلی ، بهینه سازی تصاویر سایت ، بهینه سازی محتوا و ...
2 - Off Page SEO (اکسترنال سئو - سئو خارجی) : شامل فعالیت ها و تغییراتی است که در محیط اینترنت (خارج از وب سایت) صورت می گیرد تا سایت مذکور در کلمات مد نظر به رتبه های اول گوگل دست یابد.
مانند لینک بیلدینگ ، فعالیت در شبکه های اجتماعی و ...
معمولا برای رسیدن به نتیجه مطلوب می بایست هم به المان های داخلی وب سایت و هم به المان های خارجی وب سایت که برای گوگل بسیار مهم هستند و آن ها را مطابق با الگوریتم های گوگل بهینه سازی کرد.
به مجموعه فعالیت هایی که جهت کسب رتبه های بالا در کلمات کلیدی مختلف در موتورهای جستجو انجام می گیرد ، سئو و بهینه سازی گفته می شود.
این مجموعه فعالیت ها به 2 بخش تقسیم می شوند :
1 - On Page SEO (اینترنال سئو - سئو داخلی) : شامل فعالیت ها و تغییراتی است که بر روی خود وب سایت انجام می گیرد.
مانند بهینه سازی کدهای قالب وب سایت ، ایجاد لینک داخلی ، بهینه سازی تصاویر سایت ، بهینه سازی محتوا و ...
2 - Off Page SEO (اکسترنال سئو - سئو خارجی) : شامل فعالیت ها و تغییراتی است که در محیط اینترنت (خارج از وب سایت) صورت می گیرد تا سایت مذکور در کلمات مد نظر به رتبه های اول گوگل دست یابد.
مانند لینک بیلدینگ ، فعالیت در شبکه های اجتماعی و ...
معمولا برای رسیدن به نتیجه مطلوب می بایست هم به المان های داخلی وب سایت و هم به المان های خارجی وب سایت که برای گوگل بسیار مهم هستند و آن ها را مطابق با الگوریتم های گوگل بهینه سازی کرد.