ارتقای حریم خصوصی در Firefox نسخه جدید

AHMAD

ایران وب ادمین
عضو کادر مدیریت
ناظر انجمن
عضویت
28/1/15
ارسال ها
145
امتیاز
6
محل سکونت
Matt Cutts Office
وب سایت
www.rastana.com
آیا دیگر کسی نگران به خطر افتادن حریم خصوصی(privacy) توسط Mozilla خواهد بود؟

روز گذشته (November 3, 2015) نسخه جدید مرورگر Firefox منتشر شد. این مرورگر قابلیت های متعددی دارد که یکی از مهم ترین آنها اقداماتی بوده که در حوزه حریم خصوصی انجام داده است.

firefox.jpg

بنیاد Mozilla اعلام کرد قابلیت Tracking Protection رو در حالت private browsing به صورت پیش فرض فعال کرده است.

این بنیاد استدلال می کند که تمام مرورگرهای دیگر در حالتهای حفاظت حریم خصوصی با نامهای متفاوت Incognito، InPrivate یا pr0n (ahem) نشت اطلاعات دارند.

حالت Private Browsing با Tracking Protection در Firefox که روی Windows، Mac، Android و Linux در دسترس است محتویاتی مانند ads، analytics trackers و کلیدهای اشتراک شبکه های اجتماعی را که ممکن است رفتار شما را بدون اطلاع ردیابی کند، مسدود می نماید.

قابلیت Tracking Protection محتوای وب را برای domain های موجود در لیست شرکت Disconnect به عنوان کسانی که کاربران را track می کنند، مسدود می نماید.

از آنجا که حالت Private Browsing هیچ اطلاعاتی در مورد وب سایتهایی که قبلا مشاهده کردید نگهداری نمی کند، وقتی قابلیت Tracking Protection را برای یک سایت غیر فعال کنید، این قابلیت تا پایان همان نشست(session) غیرفعال می ماند. یعنی زمانی که یک نشست جدید را با Private Browsing شروع می کنید، قابلیت Tracking Protection برای تمام سایتها فعال خواهد شد.

مرورگر Firefox ورژن 42، ویژگی های دیگری نیز دارد از جمله Control Center جدید، نشانگر جدید صدا برای هرTab ، پشتیبانی از IPV6 برای WebRTC، remote website debugging روی Wi-Fi، بهبودهای Login Manager، بهینه سازی HTML5 و امکانات جدید دیگر.

شاید این ویژگی ها Firefox را تبدیل به امن ترین مرورگر کرده باشد. حال باید منتظر واکنش رقبا در مقابله با Firefox جدید بود.


منبع :

http://www.computerworld.com/articl...vate-browsing-tracking-protection-itbwcw.html

http://www.zdnet.com/article/firefox-42-brings-tracking-protection-to-private-browsing

https://www.mozilla.org/en-US/firefox/42.0/releasenotes
 
بالا