اهمیت و تاثیر کارایی، طراحی و سئو بر روی تجربه کاربری (UX)

bizhan1820

عضو تایید شده
کاربر انجمن
عضویت
1/9/18
ارسال ها
7
امتیاز
1
سن
27
سرعت لود سایت مهم است! اختصاصا، سرعت بارگذاری وب سایت برای کسب و کار شما مهم است.

آنچه سرعت لود صفحات سایت را خیلی مهم کرده، تاثیر سرعت و کارایی بر روی تجربه‌ی کاربری است؛ اما چطور؟

ما برای اثبات این موضوع به جدیدترین یافته‌ها و آمار مراجعه می‌کنیم: بر اساس آمار اینفوگرافیک منتشر شده توسط گوگل، نرخ پرش یا Bounce Rate بازدیدکنندگان با کند شدن سرعت لود سایت، بسیار بالا می‌رود. یعنی اگر سرعت بارگذاری یک صفحه از یک ثانیه به 10 ثانیه برسی، تا میزان 123% امکان پرش بازدیدکننده و یا همان ترک سایت توسط او بالا می‌رود. از این رو می‌توان گفت تاثیر هاست مناسب بر سئو سایت بسیار بالا خواهد بود.

pic.png


از آنجا که در سال جدید تمرکز گوگل بر روی موبایل با بیان عبارت Mobile-first است، مطابق آمار جهت بررسی بهینه بودن و بهره مندی از UX خوب، 4 المان موثر مد نظر قرار گرفته است:

  • سرعت لود صفحه: بهترین سرعت پیشنهادی بارگذاری صفحه 3 ثانیه و کمتر از آن است (میانگین سرعت لود صفحات وب در آمریکا بالاتر از 5 ثانیه است).
  • سرعت دریافت اولین پاسخ: به مدت زمان سپری شده تا دریافت اولین پاسخ از سوی سرور توسط مرورگر (موبایل) کاربر گفته می‌شود. بهترین زمان پیشنهادی کمتر از 1.3 ثانیه است. بهترین نتایج در بین کشورهای پیشرفته با میانگین 1.625 ثانیه متعلق به ژاپن است.
  • بهینه بودن: به میانگین تعداد درخواست‌های جداگانه جهت نمایش در صفحه گفته می‌شود. پیشنهاد گوگل در این خصوص کمتر از 50 درخواست در صفحه است. طبق آمار جهانی، میانگین تعداد ذکر شده در سایت‌های مختلف بیش از 100 عدد است.
  • وزن: به سایز یا همان حجم هر صفحه وب نمایش داده شده در موبایل، گفته می‌شود. بهترین میزان پیشنهادی برابر 500 کیلوبایت است. این در حالی است که میانگین حجم صفحات موبایل در آمریکا، ژاپن و انگلیس بیش از 3 مگابایت و در آلمان بین 2 الی 3 مگابایت است.


آکامای، CDN معتبر جهانی، گاها آمارهایی دقیق و مفید در خصوص خدمات وب تولید می‌کند که منبع بسیاری از مقالات است و موجب برنامه ریزی دقیق‌تر بخش مارکتینگ/توسعه و تحقیق شرکت‌ها می‌شود. طبق آمار اخیرا منتشر شده، نتایج بسیار جالبی در خصوص تاثیر سرعت بر روی تجربه کاربری بدست آمده است:

  • ۴۷٪ خریداران اینترنتی انتظار دارند وبسایت طی مدت دو ثانیه و یا کمتر از آن باز شود.
  • ۴۰٪ افراد در صورت مواجه با صفحه‌ی فروشگاهی که بیش از سه ثانیه بارگذاری‌اش زمان می‌برد، آن را ترک می‌کنند.
  • ۵۲٪ کاربران عقیده دارند سرعت سریع لود صفحه موجب وفاداری آن‌ها به آن سایت خواهد شد.
  • ۷۹٪ از افرادی که تجربه نارضایتی از بازدید خود دارند (اعم از بازدید صفحاتی که لود آن‌ها به طول انجامیده)، دیگر از آن سایت خرید نخواهند کرد.
 
بالا