آموزش تولید CSR در Cpanel

mohammad_kheiry17

عضو تایید شده
کاربر انجمن
عضویت
25/7/18
ارسال ها
37
امتیاز
1
سن
29
در هنگام خرید گواهینامه SSL یکی از پارامتر هایی که شرکت صادر کننده گواهینامه SSL از شما درخواست می کند Certificate Signing Request یا به اختصار کد CSR هست ، در گواهینامه SSL همیشه صحبت از دو کلید هست یکی کلید خصوصی که می بایست به صورت کاملاً محرمانه باشد و یک کلید عمومی که در واقع در اختیار کاربران سایت شما قرار می گیرد و نیازی به حفاظت ندارد ، این کلید عمومی حاوی مشخصات و اطلاعات شرکت شما به صورت رمز شده می باشد و شما هنگامی که می خواهید گواهینامه SSL خود را خریداری نمایید ، بایستی که این کد CSR را برای صادرکننده گواهینامه ارسال کنید. در طول مراحل سفارش یک SSL مرکز صدور گواهینامه درستی اطلاعات وارد شده توسط شما را بررسی و تایید میکند و سپس یک گواهینامه SSLبرای شما تولید کرده و ارسال میکند.

برای ایجاد کد CSR به کنترل پنل Cpanel خود لاگین نمایید سپس در صفحه اصلی سی پنل از قسمت SECURITY بر روی گزینه SSL/TLS کلیک نمایید.


در قسمت Certificate Signing Requests) CSR) بر روی لینک Generate, view, or delete SSL certificate signing requests. کلیک کنید.

سپس در صفحه جدید و در قسمت Generate a New Certificate Signing Request) CSR) فرمی نمایش داده می شود
طبق راهنمای زیر اطلاعات را وارد کنید


Key : در این قسمت استاندارد 2048 را انتخاب نمایید.
Domain : دامنه ای که قصد دارید برای آن SSL تهیه کنید وارد نمایید .
نکته : وارد نمودن دامنه با WWW یا بدون WWW متفاوت است. پس اگر می خواهید SSL شما با WWW باز شود آدرس دامنه خود را با WWW وارد نمایید.
SSL برای آدرس دقیق وارد شده تهیه می شود. چنانچه قصد سفارش WildCard SSL دارید نام دامنه خود را با وارد نمودن علامت ستاره و سپس نقطه و بعد نام دامنه در این قسمت وارد نمایید به عنوان مثال: Domain.com.*
بخش City، Country و State: در این بخش می بایست اطلاعات شهر، ایالت و کشور را وارد نمایید.
در صورتیکه دامنه شما IR یا دامنه ملی می باشد مشکلی در وارد نمودن اطلاعات واقعی مربوط به ایران وجود ندارد و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

بخش Company، Company Division و Email: در بخش Company نام سازمان مربوط به دامنه را وارد نمایید و در بخش Company Division واحد مربوط به آن سازمان که درخواست SSL را دارد را درج نمایید به عنوان مثال واحد IT . در بخش ایمیل نیز کافیست تا آدرس ایمیل مالک سرویس/دامنه را وارد نمایید.
بخش Passphrase و Descriptions: این دوبخش نیاز به تکمیل نداشته و بدون درج اطلاعات می توان آن را رها نمود.در انتها بر روی دکمه ی Generate در انتهای صفحه کلیک نمایید.

پس از کلیک بر روی Generate کد CSR و Key شما تولید و نمایش داده می شود.
کد CSR در کادر Encoded Certificate Signing Request : قابل مشاهده است و کد Key را در کادر Encoded Key می توانید مشاهده کنید.
توصیه می شود هردو کد تولید شده را در یک فایل notepad در کامپیوتر شخصی خود ذخیره نمایید.
به صورت کلی می توانید کد CSR و Key را از بخش های Private Keys) KEY) و Certificate Signing Requests) CSR) در قسمت SSL/TLS سی پنل خود مشاهده کنید.

پس از انجام مراحل فوق باید محتوای موجود در بخش Encoded Certificate Signing Request را در یک فایل متنی عینا ذخیره نموده و آن را برای شرکت مورد نظر جهت ثبت سفارش SSL شما در مرجع مربوطه ارسال نمایید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • Like
Reactions: msm
بالا