استراتژی ساخت بک لینک و اشتراک گذاری محتوا

mohammad_kheiry17

عضو تایید شده
کاربر انجمن
عضویت
25/7/18
ارسال ها
37
امتیاز
1
سن
29
چرا توسعه مهمترین بخش استراتژی ساخت بک لینک شما است؟
با ساخت لینک شما فقط با مخاطبان آنلاین خود ارتباط برقرار نمی کنید. در واقع ساخت و توسعه بک لینک باعث افزایش ارزش محتوای تولیدی شما نیز می شود.
بدست آوردن لینک و ترافیک برای محتوای شما می تواند از روش های مختلفی اتفاق بیافتد. اما برای توسعه مطلب و بدست آوردن مخاطب مرتبط با آن نیاز به زمان بیشتری دارید. در واقع فرآیند توسعه لینک از زمان ایجاد محتوا آغاز می شود.
در ابتدا بخش آنلاین روابط عمومی یا بخشی معادل آن از طریق تحقیق و جست وجو، افراد تاثیرگذار در صنعت شما را شناسایی می کند، بعد از آن شما باید شروع به تدوین و طراحی یک استراتژی کمپین محتوا با محوریت قرار دادن این افراد بکنید تا بتوانید از طریق آن ها بازدید کننده برای محتوای خود بدست آورید و همچنین محتوای خود را به اشتراک بگذارید. برای شناسایی افراد تاثیرگذار می توانید از دو ابزار تاثیرگذار BuzzSumo و گوگل استفاده کنید.
تحقیقات درست و صحیح در رابطه با شرایط صنعت و کلمات کلیدی
تحقیقات خود را با تدوین یک لیست از شرایط صنعتی که در آن مشغول به فعالیت هستید، شروع کنید. این جست و جو باید شامل وبلاگ ها، انتشارات، مجلات و حتی متخصصان باشد.
هر چه بیشتر بتوانید در رابطه با مهمترین افراد تاثیرگذار در صنعت خود اطلاعات کسب کنید، تحقیقات شما نتایج مناسب تری را در بر خواهد گرفت. به عنوان مثال اگر شما یک فروشنده عمده غذای ارگانیک کودک باشید و بخواهید خریداران غرب کشور را هدف بگیرید، ابتدا باید جست وجوی خود را از وبلاگ های مادر که در غرب کشور فعال هستند شروع کنید. پس از آن باید جستجوی خود را محدود به وبلاگ نویسانی بکنید که علاقه مند به غذای طبیعی و سالم هستند. سپس زمانی را به کشف نحوه ارتباط و تعامل بین تاثیرگذاران هدف با یکدیگر اختصاص دهید.
تولید محتوا
در حین انجام تحقیق در رابطه با افراد تاثیرگذار این نکته بسیار واضح است که باید به محتوایی که هم اکنون برای آن لینک ایجاد شده است و در حال ترویج است توجه کنید. بنابراین باید تحقیق کنید که چه موضوعاتی در حال حاضر در صنعت شما مورد توجه هستند و چه محتوایی توسط تاثیرگذاران منتشر شده یا به اشتراک گذاشته شده اند، تا بتوانید این نکات را در تولید و توسعه محتوای خود مورد توجه قرار دهید.
رسانه های اجتماعی یکی از بهترین و مفیدترین مکان ها برای این منظور می باشند. زیرا بسیاری از افراد تاثیرگذار نظرات شخصی خود را به محتوایی که منتشر می کنند، اضافه می کنند. همین نکته کمک می کند که تشخیص دهید چه محتوایی بهترین خواهد بود. اگر چه این مسئله با تعداد لینک های ورودی ارتباط مستقیمی ندارد. آن ها فقط به این مورد کمک می کنند که محتوای شما بیشتر در معرض دید قرار بگیرد.
دوستان عزیزم، اگر محتوایی تولید کنید که بتواند به تمام سوالات و ابهامات افراد پاسخ روشن بدهد و آن ها را از سردرگمی نجات دهد، می توانید راحت تر تاثیرگذاران و مخاطبان هدف را بدست آورید. به عنوان مثال فرض کنید شما فروشنده محافظ تلفن همراه هستید. اگر محافظ گوریلا گلسی تولید شود که تضمین کند صفحه نمایش هرگز نخواهد شکست، انتشار یک پست یا اینفوگرافی که نشان دهد چگونه این صفحه نمایش ساخته شده است می تواند توجه مخاطبان هدفی که دوست دارند از این صفحه نمایش استفاده کنند را به خود جلب کند. به همین راحتی می توانید توجه مخاطبان هدف و تاثیرگذاران را برای مطالعه کردن و به اشتراک گذاشتن محتوای خود جلب کنید. این مسئله همچین کمک خواهد کرد که بتوانید مخاطبان هدف محتوای خود را به سمت وبسایت خود هدایت کنید. بنابراین لینکی را جهت ایجاد ترافیک برای سایت قرار دهید. توجه کنید که مطالب وبسایت شما باید بسیار متنوع باشد یعنی هم شامل محتوای متنی باشد و هم اینفوگرافی، ویدئو و… همچنین به این نکته دقت کنید که هرچه مطالب وبسایت شما بیشتر و البته با کیفیت تر باشد راحت تر و بهتر می توانید مخاطب هدف را به سمت سایت خود جلب کنید.
اعمال نفوذ با محتوای موجود
راه دیگر برای توسعه و ساخت لینک می تواند استفاده از علاقه مخاطبان به محتوای فعلی و سرمایه گذاری بر روی آن باشد. به عنوان مثال؛ یک فروشنده محصولات جیپ که دارای چند ده محتوا در رابطه با جیپ در سایت خود است می تواند اینگونه توجه مخاطبان هدف را به محتوای موجود خود جلب کند: چه نوع لاستیکی برای جیپ لانگر بهترین است؟
شما می توانید برای موضوعات مورد علاقه مخاطبان هدف خود دست به تولید و به روزرسانی محتوا بزنید. (همانطور که می دانید ابزار سئو می تواند در این امر بسیار به شما کمک کند.) به عنوان مثال در مثال فروشنده محصولات جیپ می توانید در رابطه با این موضوع که کدام لاستیک مناسب مناطق خاص جغرافیایی است مطلب تهیه کنید: کدام لاستیک ها مناسب بیابان یا کوه هستند؟
همین مطلب می تواند توجه مخاطبان هدف و تاثیرگذاران را به وبسایت و محتوای شما جلب کند و سبب افزایش ترافیک سایت و به اشتراک گذاری بیشتر محتوا شود. علاوه بر آن می توانید در رابطه با موارد دیگری مانند بهترین خدمات و محصولات خود مطلب تهیه کنید. مثلا اگر اخیرا لاستیک جیپ شما برای مسافتی به اندازه 75000 مایل تست شده است محتوایی را در رابطه با آن تهیه کنید و در سایت خود منتشر کنید.
در واقع نمایش برتری شما نسبت به رقبایتان می تواند به ایجاد اعتبار و اعتماد کمک کند. همچنین احتمال اینکه لینک بیشتری مردم به سایت شما برای خواندن دیگر مطالب بدهند افزایش می یابد.
(انتخاب جیپ به این دلیل بود که امیر قمصری با توجه به علاقه شدیدی که به طبیعت گردی دارد، خودش این جستجوهارا واقعا انجام داده است …)

ساخت لینک از طریق اشتراک گذاری محتوا
زمانی که تحقیق در رابطه با تاثیرگذاران به پایان رسید و محتوای خود را تولید کردید، می توانید تلاش برای برقراری ارتباط جهت دیده شدن بیشتر محتوا خود را آغاز کنید. یکی از روش های محبوب استفاده از متد توسعه ایمیل است. اگر شما آدرس ایمیل فرد تاثیرگذار را در اختیار ندارید، می توانید با استفاده از ابزاری مانند Email Hunter یا از طریق دیدن پروفایل حساب در لینکداین به ایمیل آن ها دسترسی پیدا کنید.
در اینجا یک قالب ایمیل آماده که می توانید از آن برای برقراری ارتباط با افراد تاثیرگذار استفاده کنید را به عنوان نمونه آورده ام.
تنها نکته مهم در نوشتن ایمیل آن که باید نگارش آن به صورت دوستانه و شخصی باشد.
موضوع:سلام {نام کوچک},من وبلاگت رو برای یک دوره دو ماهه مطالعه کردم و در توییتر تو رو دنبال می کنم. {به یک مورد ویژه در رابطه با توییتر و یا دیگر رسانه های اجتماعی آن ها اشاره کنید}وقتی یکی از مطالب تو رو که {اسم مقاله} در رابطه با {موضوع} خوندم، به این نتیجه رسیدم که من یک محتوای اینفوگرافی که ارتباط نزدیکی با محتوای تو داره در سایتم منتشر کرده ام. {نشان دادن نحوه ارتباط بین دو محتوا}این لینک اینفوگرافی هست که من فکر می کنم بازدید کنندگان تو کاملا به آن علاقه مندند: [لینک]اگر تو هم به این موضوع علاقه داری، می تونی در یکی از پست های جدیدت این اینفوگرافی رو به اشتراک بگذاری.موفق باشی
این روند یکی از بهترین روش ها برای گرفتن بک لینک می باشد. اما باید به این نکته توجه کنید که تنها دوبار و هر بار بعد از یک یا دو هفته این ایمیل را برای فرد مورد نظر ارسال کنید. اگر بعد از دوبار ارسال پاسخی از آن ها دریافت نکردید باید گرفتن بک لینک از طریق آن فرد را منتفی تلقی کنید.
فرآیند ایجاد لینک
روش های مختلفی برای بدست آوردن بک لینک از افراد هدف معرفی شده است. قالب زیر یک فرآیند بسیار محبوب و موثر است که شما می توانید از آن پس از ایجاد محتوای خود برای توسعه بک لینک استفاده کنید:
  • تحقیق درباره مخاطبان هدف: ایجاد لیستی از کلمات کلیدی و موضوعاتی که مخاطبان هدف شما برای پیدا کردن محتوای جاری می توانند از آن استفاده کنند. همچنین با استفاده از این لیست می توانید تاثیرگذاران صنعت خود را شناسایی کنید و آن ها را مورد هدف قرار دهید.
  • تحقیق در رابطه با محتوای موجود: بیینید که چه محتوایی در مورد موضوعات هدف شما تولید شده است. همچنین باید متوجه شوید که تاثیرگذاران صنعت شما در رابطه با چه موضوعی بیشتر بحث و گفتگو می کنند.
  • ایجاد محتوا: تمام تمرکز و حواس خود را پیرامون موضوعات هدفی که بیشترین توجه به آن ها معطوف است بگذارید و در رابطه با آن شروع به تولید و توسعه محتوا کنید.
  • بدست آوردن بک لینک از طریق توسعه: با استفاده از ایمیل با تاثیرگذاران هدف ارتباط برقرار کنید تا بتوانید به آن ها نشان دهید که بین مطالبی که آن ها تولید و به اشتراک گذاشته اند با محتوایات سایت شما ارتباطی وجود دارد. در مرحله بعد به آن ها نشان دهید که چگونه می توانند از محتوای شما در تولید و انتشار محتوای جدید خود استفاده کنند.
هنگامی که از این مراحل به عنوان قسمتی از استراتژی ساخت لینک به صورت توسعه ای استفاده می کنید، به این موضوع پی خواهید برد که شروع فرآیند کار ساده ای نخواهد بود. اما با استفاده از این استراتژی می توانید ارتباط و تعامل بهتری با تاثیرگذاران و مخاطبان آنلاین خود برقرار کنید. این امر سبب می شود که بتوانید لینک و ترافیک بیشتری بدست بیاورید. همچنین کمک می کند که محتوای خود را بر اساس علاقه و آخرین موضوعات مطرح شده توسط آن ها تولید و بروزرسانی کنید.
در این پست یکی دیگر از روش های گرفتن بک لینک را با شما دوستان عزیزم مطرح کردم.
همانطور که در مقاله گفتم این نحوه گرفتن بک لینک زمان بر است و نیازمند صبر و بردباری بسیار زیادی می باشد. اما در عوض می توانید مطمئن شوید که بک لینک با کیفیت برای وبسایت خود به دست آورده اید.
به امید موفقیت.
 
بالا