نحوه استفاده بهینه از Heading ها (تگ های h1,h2,..) در سئو

  • شروع کننده موضوع AHMAD
  • تاریخ شروع

AHMAD

ایران وب ادمین
عضو کادر مدیریت
ناظر انجمن
عضویت
28/1/15
ارسال ها
145
امتیاز
6
محل سکونت
Matt Cutts Office
وب سایت
www.rastana.com
تگ های H یا Heading ها ، تگ هایی هستند که معمولا هنگام طراحی وب سایت در بخش های مختلف صفحه از آن ها استفاده می شود. در این پست قصد داریم تاثیر تگ های H بر سئو سایت و همینطور بهترین حالت استفاده از این تگ ها را بیان کنیم.

header-tags-help-seo.png

تگ های H از 6 بخش تشکیل شده اند و به ترتیب h1,h2,h3,h4,h5,h6 نام دارند. برای استفاده از این تگ ها می بایست متن مورد نظرتان را در بین تگ باز و بسته H مورد نظرتان وارد کنید. (مثل تصویر بالا)

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید تاثیر تگ های H بر سئو به ترتیب از بالا به پایین کمتر می شوند و در نهایت تگ h6 هیچ تاثیری به لحاظ سئو روی وب سایت شما نخواهد داشت.

بیشترین تاثیر میان تگ های H مربوط به تگ h1 می باشد و شما تنها مجاز به استفاده از یک تگ h1 در هر صفحه می باشید. مابقی تگ ها هم به ترتیب اولویت در تصویر بالا مشخص شده اند.


نکته 1 : بهتر است در تگ h1 هر صفحه ، مهمترین کلمات کلیدی مربوط به همان صفحه قرار داشته باشد.

نکته 2 : تگ h2 نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. پس در استفاده از این تگ نیز دقت کنید و کلمات کلیدی مهم را در این تگ قرار دهید.

نکته 3 : در استفاده از تگ های h زیاده روی نکنید زیرا ممکن است ربات های موتورهای جستجو را در تشخیص کلمات کلیدی مهم به اشتباه بیاندازید.

نکته 4 : ممکن است پس از استفاده از تگ های h متوجه شوید که ظاهر سایتتان به دلیل بزرگ بودن فونت این تگ ها به هم ریخته باشد که می توانید با استفاده از CSS سایز تگ های h را به دلخواه تغییر بدین تا قالب خود را بر اساس موقعیت این تگ ها مرتب کنید.


.
 
بالا