نکات سئو سایت 2018

mohammad_kheiry17

عضو تایید شده
کاربر انجمن
عضویت
25/7/18
ارسال ها
37
امتیاز
1
سن
29
سلام و خسته نباشید به همه دوستان عزیز
تو این مقاله قصد دارم نکاتی در مورد سئوی سایت در سال 2018 توضیحاتی بدم.
سئو با داده ها سر و کار دارد پس اولین اولویت شما باید این باشد که از کارایی صحیح ابزارهای گردآوری و تجزیه و تحلیل داده هایتان مطمئن شوید. مهم ترین این ابزارها به قرار زیر هستند:

  • Google Search Console: شما بدون این ابزار نمی توانید بر روی کارایی یک سایت در جستجوی گوگل نظارت کنید. از این ابزار برای تحلیل عبارت های کلیدی، اجرا و اصلاح سئو فنی و تحلیل فاکتورهای تجربه کاربران (UX factor) نیز مفید است.
  • Bing Webmaster Tools: اگر چه به محبوبیت گوگل نیست ولی حدود یک چهارم از جستجوها در ایالات متحده آمریکا از طریق بینگ انجام می شود و البته ویژگی های مفیدی دارد که کاربر را قادر می سازد که عبارت های کلیدی، لینک های ورودی، ترافیک و غیره را تحلیل کند.
  • Google Analytics: از اتصال صحیح اکانت تحلیلگر گوگل خود به کنسول جستجوی گوگل اطمینان حاصل کنید، بعد گزارش ها و اهداف خاصی را برای نظارت بر عملکرد آمار وبسایت تان تهیه کنید. (به عنوان مثال حجم ترافیک داده ها، صفحات پر بازدید و بانس ریت و CTR)
  • Yoast SEO for WordPress: وردپرس یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا است و احتمالا افرادی که از این سیستم استفاده می کنند، از پلاگین Yoast نیز استفاده می کنند. به علت جذاب و کاربرپسند بودنش به شما در عناوین، متا دیسکریپشن ها، URL ها، عبارت های کلیدی و کیفیت محتوا کمک می کند. این ابزار، موارد فنی تری از قبیل نقشه سایت و robots.txt را نیز پوشش می دهد.

  • جستجوی کلمات کلیدی (Keyword research)

    جستجوی کلمات کلیدی اساس همه ی فعالیت های سئو است. هنگامی که مطمئن شدید ابزارهای سئو شما کار خود را به خوبی انجام می دهند، فکر کنید که چه عبارت های کلیدی را بهینه سازی کنید و کدام خطاها را اصلاح کنید تا جریمه نشوید. سه محدوده ی اصلی را باید در نظر بگیرید:
    • بهینه سازی بیش از اندازه: استفاده بیش از حد از عبارت های کلیدی به سرعت گوگل را نسبت به شما بدبین می کند. بنابراین باید حتما به طور طبیعی از عبارت های کلیدی استفاده کنید. به طور متوسط بهتر است تا 5 کلمه و عبارت کلیدی مناسب در هر صفحه داشته باشید.
    • عبارت های کلیدی طولانی (Long tail): از یک عبارت کلیدی به صورت تکراری استفاده نکنید. برای آنکه صفحه خود را برای کاربر بهینه کنید، ضروری است که از عبارت های کلیدی Long tail در محتوای خود استفاده کنید. از Google Suggest ،Google Keyword Planner و Keyword Tool استفاده کنید تا در مورد عبارات کلیدی طولانی که کاربران جستجو کرده اند تحقیق نمایید.
    • مترادف ها و LSI ها: راه دیگری که شما به گوگل نشان می دهید که به نیاز مخاطب تان پاسخ می دهید این است که از چندین مترادف عبارت کلیدی و عبارت های Latent Semantic Indexing) LSI) در محتوای خود استفاده کنید. به عنوان یک قانون اینها عبارت های کلیدی هستند که رقابت کمتری بر سرشان است و شما می توانید به آسانی از آنها در متن خود استفاده کنید. از Quora، Reddit و دیگر فروم ها استفاده کنید تا متوجه شوید مشتریان شما از چه عبارت های کلیدی در جستجوهای خود استفاده می کنند. ابزارهایی مانند KWFinder، LSIGraph و Answer The Public نیز می توانند برای شما مفید باشند.

    بهینه سازی سورس

    برای بهبود رنکینگ سایت خود در موتورهای جستجو شما باید نشانه های واضحی بیاورید که صفحات شما از رقیبان تان بهتر است. به عبارت دیگر شما باید در سئو داخلی سایت از دیگران پیشی بگیرید. اینها موارد کلیدی هستند که شما باید روی آنها تمرکز کنید:
    • طبق تحقیقات صورت گرفته، URLهای کوتاه تر که یک عبارت کلیدی در خود دارند نسبت به URLهای طولانی تر رنک و رتبه بهتری می گیرند. از آنجا که گوگل این فرمت را ترجیح می دهد، طبیعتا عقلانی است که آدرس ها را کوتاه کنیم و یک عبارت کلیدی هدف را در آدرس قرار دهیم تا آنرا توصیفی تر کنیم.
    • برچسب ها (Tags) و توضیحات (Descriptions): عناوین، زیر عنوان ها، Alt tag ها و تگ های meta description از فاکتور های مهم در سئو داخلی محسوب می شوند. اطمینان حاصل کنید که :
    • در تمامی این موارد از عبارت های کلیدی مورد هدف شما استفاده شده است.
    • عنوان از 70 کاراکتر تجاوز نمی کند.
    • تگ های h2 ،h1 و h3 باید قابل اسکن باشند. (یعنی به کاربر امکان این را بدهند که بدون خواندن یک پست، مفهوم و هدف آن را دریابد.)
    • alt tag به کاربر این امکان را می دهند که در صورت عدم نمایش تصاویر، معنی آنها را دریابند.
    • تگ های Meta description توصیف کننده هستند و عبارت های LSI را برای کاربر پوشش می دهند.
    • لینک های خارجی. لینک به وبسایت های معتبر و قابل اعتماد نشان دهنده این است که محتوای شما کاملا بررسی شده و از مرجع خوبی اتخاذ شده است. علاوه بر این لینک های خارجی برای کابران ارزشمند تر خواهند بود. از پنج تا هشت لینک خارجی در محتوای خود استفاده کنید.
    • لینک های داخلی. شما باید صفحات خود را به یکدیگر لینک کنید تا مسیر حرکت برای ربات های گوگل و قیف های تبدیل برای کاربران خود بسازید. دو تا پنج لینک داخلی در محتوای خود قرار دهید.
    فاکتورهای ساختار وبسایت، Navigation و Ux. بر اساس قانون سه کلیک، کاربران باید بتوانند با سه بار کلیک کردن موس هر اطلاعاتی که می خواهند را در وبسایت شما پیدا کنند. مهم نیست شما چقدر این قانون را منطقی می بینید، منظور این قانون این است که استفاده و Navigate هر وبسایتی باید ساده بوده و ساختار آن منسجم و ساده باشد.
 
بالا