7 اشتباه معمول در طراحی وب

Academy.it

عضو تایید شده
کاربر انجمن
عضویت
25/9/17
ارسال ها
5
امتیاز
1
سن
63
اخیرا تمایل طراحان وب به سمت طراحی برای موبایل و استفاده از گزینه های جذابی مثل اسکرول parallax سوق پیدا کرده. از طرفی وب سایت هایی با طراحی ضعیف باعث دور شدن کاربران از محیط وب شده.


از صفحات کسل کننده ی homepage تا محتوای ضعیف, صفحه بندی اشتباه و خطاهای ناخواسته همگی تعدادی از مشکلاتی هستند که یک وبسایت خوب میتونه ازشون خودداری کنه.

در ادامه ما به 10 اشتباه معمول در طراحی وب می پردازیم و راه جلوگیری از بروز این اشتباه ها رو مطرح می کنیم.



1504009665Web-Design-Mistakes-to-Avoid-in-2016-Nimblechapps.jpg




1 - شکست خوردن در واکنش گرا کردن سایت

از اونجا که 40 درصد از جستجوهای مدرن از گوشی های هوشمند اتفاق میافته, داشتن یک وبسایت که بتونه براحتی در تمام دستگاه ها اجرا بشه, امر بسیار مهمی هست. با این حال تحقیقات نشان داده کمتر از 17 درصد از 876 میلیون وبسایت موجود در جهان با قابلیت واکنش گرایی طراحی شده اند. از اونجایی که طبق آپدیت جدید گوگل وقتی کاربری از طریق موبایل چیزی رو جستجو می کنه وبسایت های غیرواکنش گرا رتبه پایین تری دارند, این قضیه اهمیت بالایی برای کسب و کار افراد دارد.



2 - اعتماد به سرویس های رایگان سازنده وبسایت

تعداد زیادی کمپانی اپلیکیشن های سازنده وبسایت بصورت drag-and-drop پیشنهاد می دهند که به کاربران اجازه میده کمتر از چند دقیقه یک وبسایت آماده کنند. مشکل اصلی با این نوع سرویس ها اینه که نحوه طراحیشون باعث میشه ده ها کد به back-end اضافه بشه و سایت کند بشه. بعد از مدتی ممکنه مشکلات اساسی تر و حتی خطاهای ناخواسته هم بوجو بیاد.

همچنین درصورتی که محدودیت مالی ندارید, باید قالب های پولی خریداری کنید تا شاید اونچیزی که ایده آل هست رو بدست بیارید.



3 - فراموش کردن عناصر واقعی طراحی

در بعضی از کسب و کارها با قرار دادن عناصر اضافی یا کم باعث شدند عناصر اصلی طراحی نادیده گرفته شوند. تنظیمات اضافی هم میتونه موجب ایجاد این مشکل شده و باعث بشه که خواننده از مشاهده ی محتوای اصلی گمراه شود. گرچه وبسایت هایی با ویژگی های طراحی پایین هم میتونند برای کاربران کسل کننده باشند, پس راه درست اینه که تعادل برقرار بشود.



4 - استفاده ی کم از هدر ها, سایدبار ها و فوتر ها

مردم معمولا فکر می کنند که هدرها, فوتر ها و سایدبار ها بطور اختصاصی برای تبلیغات طراحی شدند. اما این اصلا خوب نیست که صفحه وب حجم زیادی از تبلیغات و بنرها رو نمایش بده, مخصوصا وقتی که محتوای کوچکی برای نمایش وجود داشته باشد. این بخش های میتونند برای پیمایش در وبسایت سفارشی بشوند و در کل کاربردهای مفیدتری داشته باشند.

این حرف ما معنیش این نیست که گذاشتن تبلیغات در هدر سایت کار اشتباهیه, فقط بخاطر بسپارید که همیشه باید تعادل رو رعایت کنید.



5 - ثبت نکردن اطلاعات کاربران

درحالی که بعضی از وبسایت ها ممکنه بیش از حد تبلیغات و بنر داشته باشند, برخی هم ساعت ها و پول ها زیادی خرج می کنند تا کاربران رو به سمت سایت خودشون جذب کنند, اما به هدفشون نمی رسند یا اگر کاربری جذب بشه در فروش شکست می خورند. شانس بسیار کمی وجود دارد که مشتری از دست رفته به سایت برگردد, این یعنی باید خیلی بیشتر هزینه کنید یا از استراتژی های دیگه استفاده کنید تا شاید کاربر از دست رفته به سایتتون برگرده. برخی از شرکت ها میلیون ها دلار در سال خرج این چرخه ی معیوب می کنند بدون اینکه اطلاعات کاربران را ثبت کنند.

استراتژی های ساده ای مثل تخفیف محدود یا ارسال رایگان یا حتی قرعه کشی و دادن جوایز میتونه راهکارهای مفیدی برای جذب کاربران باشه.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا