خطاهای برنامه نویسی به زبان php

mohammad_kheiry17

عضو تایید شده
کاربر انجمن
عضویت
25/7/18
ارسال ها
37
امتیاز
1
سن
29
با انواع خطا در زبان php اشنا شوید.....

در موقع کار با PHP ممکن است با خطاهایی مواجه شویم. خطاهایی که ممکن است اشتباه تایپی یا اشتباه در برنامه‌نویسی و منطق برنامه باشد. در ادامه به توضیح برخی از رایج ترین خطاهای PHP می پردازیم :

Fatal error

Parse error

Warning

Notices

Deprecated


Fatal error :

این نوع خطا که جزء خطاهای بحرانی محسوب می‌شود وقتی اتفاق بیفتد از اجرا شدن مابقی برنامه جلوگیری می‌کند.برای مثال فراخوانی یک کلاسی که اصلا وجود ندارد.
در این حالت صفحه سفید به همراه خطا مشاهده می شود.

Parse error :

این نوع خطا در واقع به خطای نحوی (Syntax error) مشهور است. این خطا زمانی رخ می‌دهد که برنامه نویس یک اشتباه تایپی انجام داده باشد برای مثال نگذاشتن سمی کالن (;). این نوع خطا هم مانند Fetal error مانع از اجرای برنامه می‌شود.
در این حالت صفحه سفید به همراه خطا مشاهده می شود.

Warning :

این نوع خطاها به کاربر نمایش داده می‌شود زمانی که اشتباهی از سمت برنامه‌نویس در منطق برنامه رخ داده باشد. این نوع خطا مانع اجرای برنامه نمی‌شود و گاهی هم می‌تواند خطرناک باشد چون ممکن است برنامه به نتایجی غیر از نتایج قابل انتظار برسد.برای مثال تقسیم یک عدد بر صفر

Notices :

همانطور که از اسم این نوع خطا مشخص است بیشتر به عنوان هشدار به کاربر استفاده می‌شود. در واقع در جایی که ممکن است منجر به بروز خطا شود یک خطا از نوع Notices دریافت می‌کنیم. برای مثال کار با متغیری که تعریف نشده است.

Deprecated error :

Deprecated در لغت به معنای منسوخ می‌باشد، این قابلیت از نسخه 5 به PHP اضافه شده است. این خطا در واقع یک راهنما است که به شما اطلاع می‌دهد که دستوری - فانکشن و قطعه کدی که در PHP استفاده کرده اید در نسخه‌های بالاتر ‌PHP منسوخ و حذف شده و شما می بایست تا قبل از به روز کردن به نسخه بالاتر به فکر جایگزین برای آن باشید معمولا با یک جستجوی ساده در سایت PHP میتوانید معادل جدید آن را پیدا کنید.

طبیعی است در صورت عدم توجه به این خطا ها و یا نادیده گرفتن آن ها اگر هم سایت کار کند با کندی و پرکردن لاگ های سرور و سایت به همراه خواهد بود.
پس خاموش کردن نمایش خطاها درست است که برای امنیت لازم و ضروری به نظر می رسد
اما اگر باعث شود خطای کد سایت خود را نادیده بگیریم در واقع صورت مسئله را پاک کرده ایم!


امیدوارم این مطلب بهتون کمک کنه.
موفق باشید.
 
بالا