مایکروسافت ، اوبونتو را به ویندوز می آورد

AHMAD

ایران وب ادمین
عضو کادر مدیریت
ناظر انجمن
عضویت
28/1/15
ارسال ها
145
امتیاز
6
محل سکونت
Matt Cutts Office
وب سایت
www.rastana.com
خبر جالبی خوندم که اول باورش سخت بود ولی باید باور کنیم که مایکروسافت داره تغییر می کنه و در واقع شاید تنها راه بقای خودش رو این میدونه که به دنیای متن باز نزدیک بشه

متن خبر :

مایکروسافت به تازگی در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود خبر از ارائه‌ی بش کامند لینوکس در ویندوز داد. این خبر بدین معناست که با عرضه‌ی نسخه‌ی جدید از بروزرسانی ویندوز ۱۰، کاربران قادر خواهند بود نسخه‌ای از اوبونتو که یک توزیع لینوکسی است را در ویندوز خود اجرا کنند و دیگر نیازی به برنامه‌های جانبی مانند Cygwin (که اشکالات زیادی هم داشت) نیست.

به نظر می‌رسد مایکروسافت قصد دارد قدم‌های مثبتی در جهت جلب توجه برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان بردارد. این شرکت در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود عنوان کرد که امکان اجرای بش کامند لینوکس در ویندوز به زودی عملی می‌شود و به نوعی توزیع محبوب اوبونتو در داخل ویندوز قابل اجرا خواهد بود.

با این اقدام مایکروسافت می‌توان امیدوار بود دوره‌ای که توسعه‌دهندگان هیچ علاقه‌ای به کدنویسی در ویندوز نداشتند رو به پایان برود. زمانی بود که برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان و اساتید برنامه‌نویسی، ویندوز را سیستم‌عاملی ناکارآمد برای کدنویسی معرفی می‌کردند و همگی بر برتری لینوکس در این زمینه اتفاق نظر داشتند. حال مایکروسافت تصمیم گرفته فاصله‌ی خود را با این قشر از کاربران کمتر کند و با ارائه‌ی بروزرسانی جدید، امکانی مفید و حیاتی را برای آنها ارائه کند.

علاوه بر مزایای عرضه‌ی بش کامند در ویندوز، ارائه‌ی نسخه‌ای سبک از اوبونتو در ویندوز این امکان را به کاربران لینوکس می‌دهد تا نرم‌افزارهایی که با همکاری Canonical برای لینوکس نوشته شده‌اند را به راحتی در ویندوز اجرا کنند. این اقدام مایکروسافت به نوعی پایانی بر دورانی بود که مایکروسافت تصمیم داشت مسیرش را از دیگر فعالان صنعت جدا کند و به نوعی انحصارطلب باشد. از امروز می‌توان امیدوار بود که این حرکت مایکروسافت پلی ارتباطی بین توسعه‌دهندگان قدیمی و سیستم‌عامل محبوب این شرکت باشد.


منبع: zoomit
 
بالا